Gata va pensar que seria un dia perfecte per prendre una tassa de llet calenta i va decidir anar a casa dels seus amics per compartir-la amb ells. La Conilla li va oferir un pastís acabat de fer i l'Ànec va proposar tocar l'ukulele a la vora del foc, però quan van arribar a casa del Teixó, allí no hi havia ningú. Havia sortit feia una bona estona, amb un tauler de parxís guardat a la bossa.
Després de Cinc ratolins, Maria Girón, guanyadora del XVII Premi Internacional Compostela per Bim Bam Bum, torna a utilitzar els recursos del conte de tradició oral per sorprendre'ns amb una història tendra, enginyosa i divertida sobre l'amistat i el plaer de compartir les petites coses.
Les il·lustracions, lluminoses i plenes de colors que ressalten sobre el blanc de la neu, juguen amb el groc, el vermell, el verd i el blau de les peces de roba dels personatges i de les seves llars, en una clara referència al clàssic joc de taula. Precisament, aquest àlbum inclou com a element addicional un taulell de parxís dissenyat per l'autora per seguir gaudint del llibre més enllà de la lectura.