LA CAIXA

LA CAIXA. UNA HISTÒRIA MAI NO EXPLICADA

Editorial:
POL·LEN EDICIONS
Año de edición:
Materia
Economía y política
ISBN:
978-84-10255-47-0
Páginas:
656
Encuadernación:
Rústica
Colección:
Pol·len
30,00 €
IVA incluido
En stock
Añadir a la cesta

Per primera vegada, una investigació crítica destapa el poder de la institució financera més influent de l'Estat. 4 anys de recerca, +100 entrevistes i desenes d'arxius consultats revelen com una llibreta d'estalvis de 29 pessetes s'ha convertit en un gegant que controla empreses de l'Ibex 35 i condiciona sectors clau: banca, energia, cultura, sanitat, mitjans de comunicació i molt més.

Després de més de quatre anys de recerca, més de cent entrevistes i desenes d'arxius consultats, l'autor ofereix una radiografia completa del cos i l'ànima de "la Caixa": una biografia del poder en majúscules. El llibre revela com una entitat que va néixer amb una llibreta d'estalvis de 29 pessetes ha arribat a controlar l'accionariat de moltes empreses de l'Ibex 35 i a tenir presència en gairebé tots els sectors productius del país.

Burgos explica amb detall les connexions de "la Caixa" amb figures històriques i culturals com Francesc Cambó, Mercè Rodoreda, Alfons XIII, Puig i Cadafalch, Núria Feliu o el comissari Villarejo, i mostra com la seva influència s'estén des dels esports fins a la sanitat, passant per la música, el teatre, l'energia, el turisme o els mitjans de comunicació.

La investigació destapa moltes de les ombres de l'entitat: les inversions en la indústria armamentista i en el fracking, els avantatges fiscals acumulats, l'escàndol de les participacions preferents i les primes úniques, o la relació amb la dictadura de Primo de Rivera, la II República i el franquisme. Tot plegat, amb un periodisme incòmode que posa sobre la taula per què ningú no s'havia atrevit fins ara a explicar aquesta història.

Del Portal de l'Àngel a la Diagonal, de la Via Laietana a la Verneda, de Peralada a Port Aventura, de Sicília a les Illes Caiman: el llibre és un viatge trepidant per les interioritats d'una institució que ha marcat (i condicionat) la vida econòmica, social i cultural del país. Amb més de 700 notes a peu de pàgina, Burgos ofereix una obra exhaustiva que interpel·la.

Artículos relacionados

  • L'OLIGARCA AMAGAT
    Titulo del libro
    L'OLIGARCA AMAGAT
    DURÁN-PICH, ALFONS
    Contactad con la librería para consultar

    16,50 €

  • EL OLIGARCA CAMUFLADO
    Titulo del libro
    EL OLIGARCA CAMUFLADO
    DURÁN-PICH, ALFONSO
    Contactad con la librería para consultar

    16,50 €

  • LO QUE NO TIENE PRECIO
    Titulo del libro
    LO QUE NO TIENE PRECIO
    LE BRUN, ANNIE
    Contactad con la librería para consultar

    19,95 €

  • EL FUTURO ES HISTORIA
    Titulo del libro
    EL FUTURO ES HISTORIA
    GESSEN, MASHA
    Contactad con la librería para consultar

    26,90 €

  • LAS PERSONAS DE LA HISTORIA
    Titulo del libro
    LAS PERSONAS DE LA HISTORIA
    MACMILLAN, MARGARET
    Contactad con la librería para consultar

    21,00 €

  • PIKETTY ESSENCIAL
    Titulo del libro
    PIKETTY ESSENCIAL
    ROINE, JESPER
    Contactad con la librería para consultar

    13,95 €

Otros libros del autor