Durant el gèlid hivern de 1957, Barcelona bullia: les revoltes universitàries eren cada vegada més habituals. Pel febrer, en un pis de la capital comtal, un grup d'estudiants conspiren; són d?ideologies ben diverses, però tots units per la lluita antifranquista, i redacten un manifest reivindicatiu per llegir-lo el dia següent mateix, dia 21, a la Universitat. La trobada serà al Paranimf i al migdia s?hi concentren més de 800 estudiants. S?hi podran veuen pancartes i s?hi escolten crits reivindicatius. Retrats de Franco i José Antonio són llançats per la finestra. La Guàrdia Civil entra a la facultat i, a la tarda, desallotja el Paranimf. Després, la duríssima repressió...