Reprenem les sessions de club de lectura de no-ficció, que vam estrenar al 2023 i que ens van donar tantes coses. En aquest cicle proposem tres clubs molt diferents, encara que tots estiguin sota el paraigua de la cultura.
La sessió del club de lectura consisteix en una conversa oberta entre una de les llibreteres i una persona convidada, on tothom hi pot participar amb els comentaris i preguntes que vulguin. La nostra intenció és desfilar els temes i secrets del llibre proposat.
El preu de la sessió és de 5€ i és imprescindible la inscripció prèvia, perquè les places són limitades.
Per consultar el funcionament del club i/o reservar plaça, podeu escriure a casausher@casausher.com o trucar-nos al 935466111.
El dijous 25 de gener a les 19.00 hores conversarem sobre el llibre EL TEMPS DE LA PROMESA de Marina Garcés, publicat per l'editorial Anagrama. Ens acompanyarà l'autora.
Recordes la darrera promesa que has fet o que t’han fet?
Així s’obre aquest assaig en què Marina Garcés explora el concepte de promesa. Vivim en una societat aterrida pel futur, obsessionada per predir i projectar, controlar i planificar. Però, qui gosa, avui, prometre res?
Aquest llibre mostra les claus històriques, filosòfiques i literàries del poder de la promesa i de la seva fragilitat actual. La promesa, ens diu l’autora, pot ser una forma de rebel·lió que introdueixi la batalla pel valor de la paraula en un present incert i en un futur amenaçat. Un text incisiu i esperançador.
El dijous 29 de febrer a les 19.00 hores conversarem sobre el llibre EL AFFAIRE ARNOLFINI: investigación sobre un cuadro de Van Eyck de Jean-Philippe Postel, publicat per l'editorial Acantilado. Ens acompanyarà l'editora, Sandra Ollo.
El retrato del «matrimonio Arnolfini», que Jan van Eyck pintó en 1434, es uno de los cuadros más fascinantes de la historia del arte: admirado a lo largo de los siglos, objeto de innumerables estudios, esconde sin embargo un secreto, un significado oculto que se hurta aún hoy incluso a la mirada más atenta. ¿Quiénes son realmente el hombre y la mujer retratados en el cuadro?, ¿qué vínculo los unía? y, especialmente, ¿qué pistas pueden ofrecernos al respecto los objetos que los rodean? En este extraordinario ensayo, Jean-Philippe Postel observa con ojo clínico el lienzo para desvelar uno a uno los misterios que Van Eyck planteó en esta singular obra, como si se tratara del análisis forense en un relato policíaco. ¿Resolverá el misterio de una de las obras de arte más enigmáticas de todos los tiempos?
«Esa mujer embarazada, ese marido distante, esas manos que apenas se tocan, ese espejo (¡no se habrá hablado ya bastante de lo que se ve en ese espejo!) lo han oído todo, excepto… Excepto lo que se va a leer aquí». Daniel Pennac.
El dijous 21 de març a les 19.00 hores i conversarem sobre l'obra assagística de Nuccio Ordine. Ens acompanyarà l'editora d'Acantilado, Sandra Ollo, i Antonio Monegal, catedràtic de Teoria de la Literatura i Literatura Comparada a la Universitat Pompeu Fabra.
«Quería que los lectores se acercasen a él y encontraran aquello que siempre defendió dentro y fuera de las aulas: conocimiento, compañía y guía, es decir, magisterio. Esta defensa –el apostolado laico, como lo llamábamos a menudo bromeando– del conocimiento como un medio para alcanzar la libertad y una vida más plena, así como para crear una sociedad más justa, igualitaria y cabal, fue la que ocupó su cabeza, su energía y su corazón hasta el último momento.
Porque Nuccio nos recordó que solo una sociedad instruida es capaz de leer su tiempo y de entender su devenir; y que la obligación del sistema educativo es educar a ciudadanos y para este fin las disciplinas humanísticas, denostadas y arrinconadas en los planes de estudio actuales, son vitales. Así que no es extraño que tantos maestros que lo escucharon se sintieran alentados para continuar, y tantos alumnos o lectores sintiéramos que el camino escogido tenía sentido.»